Sleepover

I skrivande stund ligger jag på en madrass på golvet inne hos Tilda. Skulle kunna tro att jag gör det för att jag inte vågar sova själv en enda natt till, vore högst rimligt eftersom att jag fått oväntade besök de två senaste nätterna. I förrgår vaknade jag till av något ljud, det lät som att det kom inifrån mitt rum. Trodde att jag inbillade mig, men när jag hörde något en gång till och spanade runt i mörkret rörde sig något på skrivbordet. Fullkomligt flög upp och skrek till. En kattjävel. Hade båda mina fönster stängda, men det visade sig att den måste puttat upp fönstret själv. Det är ett sånt man skjuver åt sidan nämligen. Usch. Fick ringa Noah och lugna ner mig efter att katten tagit ett språng samma väg ut som den kom in. Tog ändå så lång tid innan jag kunde somna om. Dagen efter klistrade jag igen fönstret. Innifrån och utifrån. 
Nästa natt kollade jag noga så att mina fönster var inbrottssäkra, och jodå tejpen satt som berget. Somnade gott och vaknade efter några timmar av att kittlade lite på min axel. Kliade på det och hörde hur något trillade ner på lakanet. For upp i sängen lika snabbt som sist och såg att den sprang där på mitt lakanet. Kackerlackan. Innan jag hann tänka slog jag ner den på golvet, fick tag i mobilen och lyste med ficklampan och kollade så att den säkert var där nere. Ville ju egentligen få ut den helt. Men de är så jäkla svåra att få tag i och jag var ju så trött. Så jag lindade in mig som en mumie i lakanet och tryckte ner myggnätet sängramen, blundade hårt och försökte intala mig att den inte ville äta upp mig. 
Överlevde den natten också. Ser med spänning fram emot vad jag kommer brottas med inatt! 
Gosar till det! Eget myggnät och allt. 
Känns ändå tryggt att vi är två, vad som än kommer hända inatt. 
Allmänt | |
Upp