Baadaye Mwanza

Fredagen blev en enda långfredag, så lång väntan på min Noah. Men vi fyllde dagen med vad vi kunde, var på gymmet, köpte en sista lunch på skolan, jag tvättade typ alla kläder jag har med mig, och så packade vi. Började preppat lite mat och sen kunde jag och Tilda åka iväg till flygplatsen och möta upp dem. Så himla skönt att han äntligen är här! Svårslaget på alla sätt. 
 
Vi hade ju bara en dag på oss att visa hela stan, men tycker det blev rätt bra ändå. På morgonen åt vi pannkakor och hade en liten rundvisning i trädgården. Sen visade vi sjukhuset och skolan. Grabbsen hade tagit med ett stort gäng med kläder, pennor och block, så det gick vi med till barnavdelningen och delade ut. Mycket uppskattat och det var fint att vi kunde bidra med något. Nelbert fick också ett lass med kläder, både till sig själv och hans familj. 
 
Jag hade en sista grej att hämta ut hos skräddaren, så där gick vi förbi. Tog oss ett snabbt varv genom den hetsiga men så himla bra marknaden. Kommer både sakna den och inte. Lunchen tog vi på pizzastället innan vi åkte hem och hängde med de andra. 
 
Morgon efter, på själva nyårsafton, blev vi upphämtade kl 09 av vår Safariguide! Så innan det blev det fick krama hejdå till våra roomies och ta ett par sista gruppfoton, med Nelbert och Bibi också såklart. 
 
Sen rullade bilen och vi lämnade Mwanza bakom oss. Mot oändligheten och vidare! 
 
Tjejligan, Tilda saknar dock här. Här är också vår sister Susanna, som tog över jobbet som husmor åt oss de sista veckorna. Mycket berest dam som vill att vi föralltid håller kontakten. 
Bibi blev jätteglad när hon fick vara med på kort, och Nelbert kom i sin nya fina piké som kan han fått dagen innan. Sötisar hela bunten. 
Allmänt | |
Upp